Lucka 25-26đŸŽ…đŸ»

En tuffande bÄt i 2h tog oss över till ön "Koh Rong". Vi bodde pÄ Palm Beach Resort som bestod av en strand, nÄgra solsÀngar, en restaurang, nÄgra bungalows pÄ stranden, en volleybollplan, och diverse sÀllskapsspel. 
Elen sattes pÄ under vissa tider dÄ det spelades musik pÄ kvÀllen och flÀkt nÄgra timmar under natten.
PÄ vÀggen i restaurangen stod det:

"We have NO Wifi, connect with each other".

En vÀldigt harmonisk jul med vita strÀnder, och strÄlande sol, dÀr alla mÀnniskor ler och umgÄs med varandra, fast de precis har trÀffats. DÀr vÄra smÄ flickor springer runt och leker med barn som bor pÄ ön, dÀr de kommunicerar med gester och kroppssprÄk.
2 dagar av rofylldhet, dĂ€r barnen leker i sanden nedanför vĂ„r bungalow innan frukosten, medan Linus ligger i hĂ€ngmattan och jag lĂ€ser en bok. Uttrycket "en GOD jul, har fĂ„tt en helt annan innebörd för mig. Jag vill med detta önska Er en GOD fortsĂ€ttning, och samtidigt berĂ€tta att vi nu befinner oss vid grĂ€nsen Kambodja-Thailand, dĂ€r vi imorgon Ă„ker in i Thailand igen, för en liten minisemester pĂ„ ön "Koh Chang" tillsammans med vĂ€nner frĂ„n Ban Phe😘

En komisk hĂ€ndelse var att vi lĂ€mnade en del bagage i land, för att slippa Ålander med all semesterpackning. Dock blev det miss i kommunikationen sĂ„ vĂ€l pĂ„ ön upptĂ€ckte vi att min vĂ€ska var kvar dĂ€r ocksĂ„. SĂ„ jag hade det jag Ă„kte i och 2bikikis i badvĂ€skan- och det rĂ€ckte gott och vĂ€l👌 Jag firade julmiddagen i Linus elefantbyxor och ett linne med "Starbucks" pĂ„đŸ‘đŸ‘—đŸ’„đŸ‘ đŸ‘™.

 
 

Kommentarer:

1 Annsoh:

fina bilder! :D

Kommentera hÀr: