Kan man välja sin familj?

Min mamma var här i 3veckor och förgyllde vår vardag med variation, skratt och rofylldhet, men samtidigt fick jag insikten i att ju fler inblandade, desto mer anpassning- åt båda håll. Det är inte bara dig själv du behöver ta med i planeringen när du skaffar pojkvän, sambo eller man. Du har valt att släppa in någon mer i ditt liv som du förväntas ge en del av din tid till- både fysiskt och psykiskt. Likadant om man skaffar barn- det är ett ansvar som du då valt in i ditt liv, som behöver ha prioritering, omhändertagande och ansvarstagande. Någon mer att planera sitt liv utefter, att anpassa sig till och det är ett val man gör! Är man inte beredd på att kunna ägna/anpassa sina tankar, tid och känslor efter någon annan så kan man välja att inte skaffa det. Likadant är det med vänner, besök, aktiviteter och familj. Vi har ett val, och hur jobbigt och irriterande man än tycker att släktträffar, kalas och besök än må vara- så gör vi det av anledningen att det positiva känslorna du får ut av det- överväger det negativa. Annars tycker jag du bör vara så rak och ärlig och tacka mej till tvåsamhet, familj, släkt och de vänner du ej känner så för, för det är Ditt liv du ska leva och då ska du göra det Du mår bra av!
Med detta skrivet kanske det verkar som det var en plågsam tid med min kära mor härnere i vårt "Thailandsliv". Så är dock inte fallet utan vi hade mycket mysiga stranddagar, bad i poolen, åt gott på restauranger, en mor-dotterdag med vandring på Koh Samet, sarengåkning, boule, träning, film och spelkvällar med snacks och massa massa mer! Hon tog även hand om våra 2 små änglar en tors-sön så att jag och Linus fick möjligheten att åka iväg till Koh Chang- bara vi 2💖 Men självklart skulle jag kunna göra en lista på en del saker som låg på minuslistan i att ha sin mamma så tätt inpå vårt liv som vi skapat här och hur vi är vana att göra. Men den är bra mycket kortare än plus-sidan, vilket jag anser är det viktigaste och betydande i att vi valde att bjuda ner henne och även lika tacksamma är vi över att hon valde att vilja åka hit! 
 
Från det att hon åkte hem så gick det 4 dagar till min syster valde att vilja åka till oss. Hon fick 1 vecka ihop med mig och barnen då Linus, Millie och Lilo flög hem i fredags och installerat sig i Sverige (jag väljer att inte skriva eller tänka för mycket på det just nu:() så har vi en vecka kvar tillsammans bara hon och jag. Kvalitetstid systrar emellan som jag än så länge är mycket positiv till. Även vi 2 ska nu samspela och anpassa oss utefter varandra och bo under samma tak. Tycka och tänka olika kan vi göra (vilket vi oftast gör:) men vi måste ändå kunna jämka med varandra och mötas, vilket inte alltid är det lättaste oavsett systerskap eller inte.
 
Kontentan av detta är att jag är väldigt nöjd över att jag valde att fråga samtliga i min familj om att besöka oss här i Thailand, och att de i sin tur valde att åka hit! De har berikat vårt äventyr samtidigt som de fått uppleva och se hur vår tillvaro är här i Thailand. Jag hoppas självklart att de känner att de åkte/ kommer åka, nöjda härifrån, med en stor pluslista och en något mindre minuslista. Tack Martin, Karolina, Erin, mamma och Lena för att ni finns💖 
 

Kommentera här: