Högtider

Nu har vi "betat av" ytterligare högtider i form av bröllopsdag, farsdag och Lou Krathong (en Thailändsk högtid där vi hedrar och tackar för vattnet).

Jag har dock lovat att nu när jag är 30+ så ska jag försöka sammanfatta allt i stora drag och här kommer försöket:

10/11 4årig Bröllopsdag: Jag väcker min älskade make 05.45 och åker ner till stranden för att titta på soluppgången med kaffe i petflaska och färdiggjorda äggmackor. När vi slår oss ner i solstolarna så lyckas jag klämma mitt ringfinger i solstolen och fastnar i det läget ett längre tag. Resultatet blev en pulserande och blå fingertopp och nu en nagel fattigare😔 Lite dassigt väder uteslöt också en synlig sol så någon soluppgång såg vi heller inte🙈
På kvällen åt vi på en "djungelrestaurang" som barnen tycker är mysig. Jag fick den 3åriga bröllopspresenten "läderhandskar", då Linus hade glömt dem hemma förra året och nu sparat i ett år i byrån hemma (läderbröllop), och lite frukt och en bild på ett körsbärsträd som han ska plantera som bröllopspresent/minne åt mig😜💝
Jag gav honom 2 vardagars "ledigt" att ta dykarcertifikat samt halva avgiften av vad en kurs kostar. På jullovet följer familjen med och tillbringar de 2 dagarna som återstår av kursen tillsammans med honom💦☀️

 

13/11 Farsdag: Väckte pappa Linus med kaffe och pannkakshjärta. Gav en egenskapad affisch från barnens förskola och en rebus med bokstäver som han till slut lyckades bilda till Tamnanpar. Tamnanpar är ett vattenland i djungelidyll. Vi åkte dit med några vänner och hade bestämt träff med ytterligare en familj på plats. Barnen lekte och plaskade och även vi vuxna fick oss några "åk". Vi testade att äta grodlår till lunch vilket var riktigt gott! (Smakar som kyckling).
En uppskattad dag av pappa Linus💕

14/11 Loi Kratong: bestod av båtbygge där basen är stam och bananblad som man pryder med blommor. Man sjösätter båtarna på kvällen med ljus och rökelse för att hedra och tacka för vattnet.

Hmmm, jag tycker jag lyckades bra med att vara kortfattad men allt är ju relativt😘

Hoppas ni alla har det bra därhemma och att ni njuter av livet-för det går ju eventuellt inte i repris...?!

Nästa inlägg kommer kortfattat sammanfatta min weekend till Phuket med en kompis som jag idag begett mig till Phuket med... Det var dags för lite semester tänkteVi👌😎💃🏼🍹☀️

Kommentera här: