Lucky Luke wannabe...

Vi har haft en härlig period nu efter nyår med shopping och skridskoåkning i Bangkok och därefter nu haft besök av farmor med sambo i dryga 2v.

Jag kommer beskriva detta lite mer längre fram samt givetvis lägga ut lite bilder- och barnen har haft så roligt- Tack farmor💖

Men innan det kommer så vill jag bara tänka här och nu för tillfället och dela med mig av hur känslor kan gå så fram och tillbaka, hur tankar kan vara så spridda och inställning och ork kan gå likt en berg och dalbana! För så är det nog oavsett var man är, oavsett om man "rest till söderns land", eller befinner sig i Sverige. (Se film med låtval nedan:).
Idag när jag var ute och joggade för att komma ur mitt "känner varken bu eller bä-humör" så började jag fundera över min skugga... Den symboliserade mina känslor och tankar just där och då. Oavsett hur långsamt eller fort jag sprang, så kom jag inte ifatt. Den ligger alltid där framför mig som en strävan och hur mycket jag än vill eller försöker, så kommer jag nog aldrig att känna mig som Lucky Luke, jag är inte snabbare än skuggan eller tuffast av alla. Jag är jag och det räcker nog mer än väl för de flesta- och borde så göra för mig också. För oavsett vad du gör i livet, så fylls framtiden alltid på, du blir aldrig klar- och tur är väl det- eller? Nu har jag nog buat mig tillräckligt och ska gå och sova, så då passar det kanske bra att räkna lite får så jag får in mitt bä också👌🐏

För Er lite mer astronomer och filosofer därute, så är jag väl medveten om att om solen varit framför mig så hade skuggan varit bakom mig, så självklart är det möjligt att ligga "före" skuggan... Men försök läs mellan raderna och att det inte var min poäng i detta fallet☺️

Take care och nöj dig med det lilla💝

- Att aldrig komma ifatt och förbi...

Kommentera här: