Ytterligare ett år, där livets stunder kommer och går...

Jahopp... och så var detta året till ända😯🙈😁 Tiden går fort kan man tycka ibland, ibland går den väldigt långsamt. Det har varit ett år av mestadels glada händelser men självklart vissa dalar... Vad vore livet egentligen utan de där dalarna?! 

Vissa stunder är jag världens bästa mamma💖- ibland känns jag som den sämsta😔
Ibland är jag motiverad och sugen på att träna, äta hälsosamt och energisk- medan jag ibland bara ligger på soffan, tycker synd om mig själv och äter 1kg godis och sänker en Ben & Jerrys🙈😜 Ibland är jag SÅ nöjd över mitt liv och alla vänner/familj runt omkring mig- medan jag ibland känner mig som ensammast i världen och att jag inte betyder något för någon😯 
Visst har jag någon gång tvekat om vi lever rätt med Thailand hit, aktiviteter dit, kalas hit, bjudningar dit, jobb hit och migrän dit, stress hit och rastlöshet dit om vartannat...
Men vad vore livet utan alla dessa hit och dit, toppar och dalar? Inte ett liv jag skulle må bra i troligtvis... och då skulle nog inte mina barn eller man må bra... och det är väl det som är meningen med livet? Att må bra?! 💝

Nedan följer lite bilder från jullovet hittills i nedfallande ordning som följer!

Startar med en oerhört fin tavla från Strawberry Town (läs mer nedan).
23:e december på Koh Samet, 
Julafton med pepparkaksbak och bad, juldagen med god mat, karaeoke och bastu! (finska vänner som har med sig bastutält😂), 
upp-piffning av vår altan med nya möbler och facklor som lyser upp, 
glass nästan varje dag😜
en familjeutflykt till Strawberry Town (miniatyrstad med inspiration från Beneluxländerna),
barnkalas hos barnens vänner där vi äldre tjejer tog ett girlpowerpass på gymmet efteråt💪.
På nyårsafton drog vi ihop ett poolparty på förmiddagen här i Pinery Park där våra vänner inte var sena på att hänga på! 12 barn och 11 vuxna lekte, dansade och körde virvelvind tillsammans med avslutande frukt och popcornmys!
På kvällen firade vi tillsammans med vänner, in det nya året uppe på en takterrass med liveband. Lilo höll ångan uppe till ca 22.30 och somnade sedan tryggt på 2 dynor direkt på golvet bland all musik och raketskjutning. Millie sjöng solo inför restauranggästerna och dansade som aldrig förr tills det var dags för hemfärd år 2017🎉

Gott Nytt År alla kära läsare💝


 

Cheese☺️
Koh Samet 23december
Speedboat tillbaka
Pepparkaksbak
God Jul🎅🏻
Poolparty
Nyårsafton🎉
Skål för 2017🎉 Nytt år, ännu mera möjligheter!💖

Kommentera här: